Bisazza is een van de meest toonaangevende luxemerken op het gebied van design en een wereldleider in de productie van glasmozaïek voor interieur en exterieur decoratie. In de afgelopen jaren heeft het bedrijf zijn collecties uitgebreid door, middels zorgvuldige verwerking van nieuwe materialen, nieuwe decoratieve suggesties te creëren die de waarde van design combineren met de charme van vakmanschap.
Het is opgericht in 1956 door Renato Bisazza in Alte (Vicenza), en is inmiddels een avant-gardistisch bedrijf, dat gekenmerkt wordt door dynamisch ondernemerschap, gebruik van moderne technologieën en aandacht voor de marktevolutie. Het bedrijf heeft nu zeven flagship stores in Barcelona, Londen, Los Angeles, Miami, Milaan, Parijs en New York en een wereldwijd distributienetwerk van 2.800 verkooppunten.
De merk strategie van Bisazza is het aanbieden van een ruim aanbod aan decoratieve suggesties en luxe inrichtingsaccessoires, ideaal voor elke woon- of buitenomgeving, uiting van een unieke stijl die het klassieke vertolkt in een eigentijds jasje met een combinatie van mode en design.
Het bedrijf werkt al meer dan vijfentwintig jaar samen met internationaal gerenommeerde ontwerpers en is uitgegroeid tot een aanspreekpunt in de wereldwijde designwereld. De diepgaande samenwerking die tot stand is gekomen met belangrijke personen uit de architectuur, kunst, design en mode, heeft geleid tot verschillende collecties met een unieke stijl, een uiting van de stilistische code van de auteurs, zoals: Tord Boontje, Aldo Cibic, Antonio Citterio e Patricia Viel, Sandro Chia, Carlo Dal Bianco, Romeo Gigli, Michael Graves, Jaime Hayon, Alessandro Mendini, Paola Navone, Nendo, India Mahdavi, Fabio Novembre, Fabrizio Plessi, Andrée Putman, Ettore Sottsass, Studio Job, Patricia Urquiola, Edward Van Vliet, Marcel Wanders en het modemerk EMILIO PUCCI.